Tipy a triky

18. dubna 2007 v 11:31 | EM |  `·.¸¸.->TiPy A tRiKy
Newiem či to bude dole spomenuté, ale mne sa najviac páči jeden trik. Pointa je jednoduchá. Na ruke máte gumičku napr. ja mám zavaraninovú aby ma netlačila pretože nechcem mať zastavený kolobeh krvi. A stále keď chcem ísť jesť tak ju natiahnem a pustím. Bolíto ale už na jedlo ani nepomyslím.

v Vypijte před jídlem nejméně jednu sklenici vody.
v Servírujte jídlo na malých talířích.
v Jezte nejprve polévku a salát, ty vás zaplní a sníží konzumaci kalorii.
v Odkládejte příbor mezi sousty.
v Odejděte od stolu jakmile se cítíte uspokojeni a běžte mimo dům na procházku.
v Zapamatujte si pravidlo 20 minut. Tolik zhruba trvá, než si váš mozek uvědomí, že jste najedeni.
v Začněte si jídla plánovat. Pro začátek na týden dopředu a vždy se pokuste zapracovat alespoň jeden nový recept.
v Nesoustřeďte se jen na to, co nemůžete jíst.
v Pohlížejte na zdravá jídla jako na stravu, která dodává sílu a energii.
v Skladujte vysoko kalorické potraviny v neprůhledných obalech.
v Kupujte potraviny, které se teprve musí upravovat.
v Odložte nakupování potravin na později. Sejde z očí často znamená sejde z mysli.
v Vyhýbejte se reklamám na tučná, sladká jídla.
v Rozdejte to, co nesníte.
v Vyčistěte si po jídle zuby, použijte dentální nit a vypláchněte si ústa ústní vodou.
v Vytvořte si seznam jídelních alternativ, abyste přestali mlsat mezi jídly.
v Vyhýbejte se mastným brambůrkům a krekrům.
v Skladujte pamlsky v malých kouscích.
v Nahraďte kaloricky vydatná jídla chutnými nízkokalorickými pamlsky.
v Pijte vodu malými doušky, abyste potlačili chutě. Malá osmi- až desetigramová množství vody uspokojí vaše choutky více, než dvě deci vypité najednou.
v Omezte konzumaci kofeinu. Ráno sice budete mít možná pomalejší start, ale zato budete mít v průběhu celého dne mnohem více energie.
v Vyhýbejte se alkoholu. Je kalorický a navíc podporuje chuť k jídlu.
v Ujistěte se, že máte skutečně hlad, než se dáte do jídla.
v Vybavte si kuchyň tak, aby se v ní dalo efektivně vařit pokud možno bez tuků.
v Zkuste římský hrnec (nepoužívá se v něm olej ani žádný jiný tuk)
v Používejte kvalitní teflonové nebo nerezové pánve s povrchem, ke kterému se jídlo nepřichytává.
v Noste si na společenské události čerstvou zeleninu.
v Vyhýbejte se restauracím s atmosférou přejídání.
v Zkuste si zvyknout používat salátovou zálivku z octa a oleje, nejlépe v poměru 1:1.
v Rozmačkané tofu je bohaté na bílkoviny, obsahuje relativně málo tuku v porovnání s živočišnými produkty, žádný cholesterol a je dobrou náhražkou za žervé, sýr ricotta nebo cotage.
v Až budete vařit polévku s masem, zkuste použít jen poloviční množství masa uvedeného v receptu.
v Vyzkoušejte ochucené pomazánkové máslo.
v Namísto tatarské omáčky volte z různých koktejlových omáček bez majonézy.
v Používejte zeleninové pyré jako omáčku.
v Vyzkoušejte si k obědu namazat na toast zbylou a zhoustlou polévku.
v Kupujte si arabský chléb pita.
v Není nutné přidávat olej při vaření těstovin, abyste zabránili slepení, pokud použijete dostatek vody.
v Namísto sýra přidávejte k zapékaným těstovinám rozdrobené tofu.
v Přidávejte do svých jídel zeleninu jasných barev, aby byly pokrmy vizuálně lákavější.
v Vyhýbejte se kuřecím křidélkům. Obsahují víc tuku než stehýnka.
v Marinujte rybu v octě s vodou než ji upečete, aby chutnala jemně a křehce.
v Vykostěné kousky kuřete a ryba s pevným masem se dá dusit. Tento proces uchová chuť a vyžaduje velmi málo času.
v Jezte nové brambory se slupkou a budete potřebovat méně másla či sýra, anebo vůbec žádný.
Obsahuje-li recept ořechy, buď je úplně vypusťte nebo snižte jejich množství na polovinu.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 bla bla | 7. října 2008 v 16:12 | Reagovat

Ahoj,

      Ked chceš schudnút a ostat zdravá nemusíš byt hladná ani si odpopierat

dobré jedlo... Mám taký typ: vylúč zo svojho jedálnička živočíšne produkty.

Nie len že sú nezdravé, ale najviac sa z nich priberá.

Maso nahrad sójou (dá sa pripraviř na všetky sposoby ako maso, a chutí

skoro tak isto lebo dobre saje chute korenia atd), v obchode máš všelijaké

náhrady, sojova pasteka, natierka atd... Namiesto mlieka sa dá použit sójo-

vé, a  ako sladkosti možeš mat horkú čokoládku, musli tyčinky, chrumky

atd...  Halvne jedz čo najviac zeleninky a ovocia a budeš zdravá, nebudeš

tučná a budeš mat plno energie:)) skús to:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama