Beh

18. dubna 2007 v 10:56 | EM |  .::CVIČENIE::.
Takže tu máte niečo málo o behaní.

1.Proč běhat?
Běhání je báječný způsob, jak si upevnit fyzičku, vytvarovat postavu, zlepšit náladu a celkově udělat hodně pro své zdraví. Jeho výhody jsou především naprostá finanční a časová nenáročnost.
2. Co potřebujete?
Jediná věc, kterou potřebujete, jsou vhodná obuv a oblečení. Boty by měly být speciálně odlehčené, aby se neničily kolena, ale osobně si myslím, že vám pro začátek postačí i obyčejné tenisky. V oblečení se musíte cítit pohodlně, uzpůsobte ho počasí.
3. Jak často běhat?
Optimální by bylo vyhradit si na běhání 3 dny v týdnu.5 je moc a 1 málo, ale vše závisí na vašich osobních možnostech.
4. Za jak dlouho budou vidět výsledky?
Pokud budete běhat 3x týdně 45 minut, zlepší se vám fyzická kondice asi za 14 dní a na postavě uvidíte první změny zhruba za měsíc. Je také důležité, abyste do svého programu zařadily také minimálně jednu další aktivitu, např. plavání, aerobic, posilování...a alespoň trochu omezili konzumaci sladkých a tučných jídel.Ale nemučte se!!!
5. Tréninkový plán
Osvědčil se mi tzv. indiánský běh-střídání běhu s chůzí. Pro začátek si na běhání vyhraďte půl hodiny, později si duto dobu prodlužte podle svých potřeb. Určitě nepodceňujte strečink, je naprosto nezbytný. Nejdříve musíte svaly zahřát, proto si dejte asi 5-10 minut běhu v mírnějším tempu. Pak následuje protažení nohou. Potom začněte se samotným tréninkem. Běhejte ve středním tempu, až budete natolik unavená, že už nebudete moci pokračovat, vystřídejte běh za chůzi v rychlejším tempu nebo středním tempu. Až si trochu odpočinete, začněte opět s během. Indiánský běh zopakujte ještě asi 3x, nezapomeňte se na závěr ještě pořádně protáhnout, abyste se mohla příští ráno zvednout z postele. Až se vám trochu zlepší fyzička, můžete zkracovat dobu chůze, popřípadě jí úplně vynechat. Po prvním tréninku se asi budete cítit hodně unavená a možná už nebudete mít do dalšího chuť. Zkuste ale vydržet, vaše krásná postava vám za to stojí, ne?
6. Jak vydržet
Bohužel neexistuje žádný univerzální návod, jak u běhání vydržet, ale zkuste následující. Aby vás to bavilo, berte si s sebou třeba mp3 přehrávač, psa nebo kamarádku. Pište si deník a zaznamenávejte do něho všechny své dosavadní úspěchy, určitě vás to motivuje
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama